Over ons

Het Zorgmarketingplatform is hét kennisplatform voor marketing in de zorg. Voor netwerken, kennisdeling, inspiratie en innovatie. Het eerste, grootste en leukste platform voor marketing in de zorg. 

 

Onze ambitie

Onze ambitie is om marketing in de zorg in Nederland sterker op de kaart te zetten en om het zorgmarketingvak verder te professionaliseren. Door het uitwisselen en delen van kennis, ervaring en best practices. Om daarmee de markt- en klantgerichtheid, het ondernemerschap en het innoverend vermogen van zorgorganisaties te kunnen versterken. 

 

Bijeenkomsten, themasessies en onderzoek

Het Zorgmarketingplatform organiseert sinds 2004 bijeenkomsten en themasessies en voert regelmatig onderzoek uit. De afgelopen jaren hebben vele honderden marketing- en communicatiemedewerkers, managers en bestuurders van zorgorganisaties deelgenomen aan deze activiteiten. Het Zorgmarketingplatform is vooral een informeel platform.

 

Voor én door marketing- en communicatieprofessionals in de zorg

Het Zorgmarketingplatform is bestemd voor marketing- en communicatieprofessionals (in dienst) van zorgorganisaties en voor leden van het Zorgmarketingplatform. Het lidmaatschap staat open voor iedereen. Het Zorgmarketingplatform is een platform voor én door marketing- en communicatieprofessionals in de zorg, in de meest brede zin van het woord.

 

Deelnemende zorgorganisaties

De afgelopen jaren hebben marketing- en communicatiemedewerkers van een groot aantal zorgorganisaties een bijdrage geleverd aan het Zorgmarketingplatform. Zoals Beweging 3.0, Laurens, Canisius Wilhelmina Ziekenhuis, Albert Schweitzer Ziekenhuis, GGZ Friesland, Indigo, Attrium MC, Riagg Maastricht, Drie Gasthuizengroep, Optimal Care kliniek, Curavista, Reinaerde, Sint Lucas Andreas Ziekenhuis, Het Oogziekenhuis, Tante regel het, Rijnstate Ziekenhuis, Afslankacademie, Menzis, Groene Hart ziekenhuis, Verian, MC Haaglanden, Havenziekenhuis, Groenhuysen, Haga Ziekenhuis, De Drie Notenboomen, Buurtzorg, Diakonessenhuis, Pluryn, Samenwerkende Algemene Ziekenhuizen (SAZ) en Argos Zorggroep.. Daarnaast zijn er o.a. ook sprekers geweest van Kiwa Carity (marktinformatie en analyse), Cendris (doelgroepsegmentatie), Pennock & Postema (gedragsbeïnvloeding en nudging), Maxwell (hospitality), Sjors van Leeuwen (klantgedreven innoveren en strategische wendbaarheid), Management Talent (nieuwe businessmodellen in de zorg), T-Workx (ambassadeurschap), Zorgbroeders (customer journey’s in de zorg), Rob Beltman (marketingorganisatie van de toekomst), Leadrs (internetmarketing) en FocusCura (zorginnovatie).

 

Contact en coördinatie van activiteiten 

Voor meer informatie over het Zorgmarketingplatform kun je contact opnemen met Sjors van Leeuwen via www.indora.nlinfo@indora.nl en tel. 06-30004043.

 

Het Zorgmarketingplatform bestaat sinds 2004 en is een initiatief van Sjors van Leeuwen (Indora Managementadvies). De activiteiten van het Zorgmarketingplatform worden georganiseerd vanuit het bedrijf Indora Managementadvies. Met ondersteuning van partners en netwerkcollega’s.

 

Samen sterk

Het Zorgmarketingplatform werkt samen met o.a.: Beeckestijn Business School, Institute for Service Leadership, De Zorgmarketing Praktijk, NXT Pharma Marketing Academy, Managementboek.nl, CustomerTalk, Nationale Zorggids, Spring zorgmarketing, Zorgbroeders, T-Workx, Management Talent, brancheverenigingen en zorgorganisaties in cure en care.

 

Het Zorgmarketingplatform is een kennisplatform en professioneel netwerk, maar geen opleidingsinstituut. Daarvoor werken we samen met kennis- en opleidingsinstituten, vakverenigingen, universiteiten, brancheorganisaties en zorgmarketingspecialisten. Omdat zorgmarketing een relatief nieuwe discipline is, zijn we als trendsetter op dit gebied wel vaak betrokken bij het ontwikkelen van zorgmarketingopleidingen.