Over ons

Het Zorgmarketingplatform is hét kennisplatform voor marketing in de zorg. Het eerste, grootste en leukste platform. Voor netwerken, kennisdeling, inspiratie en innovatie. Doel is het uitwisselen van kennis, ervaring en best practices voor het versterken van de markt- en klantgerichtheid van zorgorganisaties en professionalisering van het zorgmarketingvak. Het is vooral een informeel platform.

 

Contact en coördinatie 

Contactpersoon en coördinator van het Zorgmarketingplatform is Sjors van Leeuwen (Indora Managementadvies). Direct bereikbaar via www.indora.nlinfo@indora.nl en tel. 06-30004043.  

 

Bijeenkomsten, themasessies en onderzoek

Het Zorgmarketingplatform organiseert sinds 2004 bijeenkomsten en themasessies en voert regelmatig onderzoek uit. De afgelopen jaren hebben vele honderden marketing- en communicatiemedewerkers, managers en bestuurders van zorgorganisaties deelgenomen aan deze activiteiten.

 

Voor én door marketing- en communicatieprofessionals in de zorg

Het Zorgmarketingplatform is bestemd voor marketing- en communicatieprofessionals (in dienst) van zorgorganisaties en voor leden van het Zorgmarketingplatform. Het lidmaatschap staat open voor iedereen. Het Zorgmarketingplatform is een platform voor én door marketing- en communicatieprofessionals in de zorg, in de meest brede zin van het woord.

 

Deelnemende zorgorganisaties

De afgelopen jaren hebben marketing- en communicatiemedewerkers van een groot aantal zorgorganisaties een bijdrage geleverd aan het Zorgmarketingplatform. Zoals Beweging 3.0, Laurens, Canisius Wilhelmina Ziekenhuis, Albert Schweitzer Ziekenhuis, GGZ Friesland, Indigo, Attrium MC, Riagg Maastricht, Drie Gasthuizengroep, Optimal Care kliniek, Curavista, Reinaerde, Sint Lucas Andreas Ziekenhuis, Het Oogziekenhuis, Tante regel het, Rijnstate Ziekenhuis, Afslankacademie, Menzis, Groene Hart ziekenhuis, Verian, MC Haaglanden, Havenziekenhuis, Groenhuysen, Haga Ziekenhuis, De Drie Notenboomen, Buurtzorg, Diakonessenhuis en Pluryn. Daarnaast zijn er o.a. ook sprekers geweest van Kiwa Carity (marktinformatie en analyse), Cendris (doelgroepsegmentatie), Pennock & Postema (gedragsbeïnvloeding en nudging), Maxwell (hospitality), Sjors van Leeuwen (klantgedreven innoveren en strategische wendbaarheid), Management Talent (nieuwe businessmodellen in de zorg), T-Workx (ambassadeurschap), Zorgbroeders (customer journey’s in de zorg), Rob Beltman (marketingorganisatie van de toekomst), Leadrs (internetmarketing) en FocusCura (zorginnovatie).

 

Samen sterk

Het Zorgmarketingplatform is een kennisplatform en professioneel netwerk, maar geen opleidingsinstituut. Daarvoor werken we samen met kennis- en opleidingsinstituten, vakverenigingen, universiteiten, brancheorganisaties en zorgmarketingspecialisten. Omdat zorgmarketing een relatief nieuwe discipline is, zijn we als trendsetter op dit gebied wel vaak betrokken bij het ontwikkelen van zorgmarketingopleidingen. Het Zorgmarketingplatform was in 2015 initiatiefnemer van de Zorgmarketing Academie. Vanaf 2017 wordt dat opleidingsprogramma door Bureau Zorgmarketing (verbonden aan Hogeschool Windesheim) zelfstandig voortgezet.

 

Organisatie en coördinatie van activiteiten 

Het Zorgmarketingplatform bestaat sinds 2004 en is een initiatief van Sjors van Leeuwen (Indora Managementadvies). De activiteiten van het Zorgmarketingplatform worden georganiseerd en gecoördineerd vanuit het bedrijf Indora Managementadvies. Met ondersteuning van partners en netwerkcollega’s. Voor meer informatie over het Zorgmarketingplatform kun je contact opnemen met Sjors van Leeuwen via www.indora.nlinfo@indora.nl en tel. 06-30004043.