Workshop Strategische zorgmarketing
Op donderdag 25 oktober 2018 kun je de eendaagse workshop Strategische zorgmarketing volgen. De praktische toepassing van strategische zorgmarketing in de praktijk staat hierbij centraal.
Georganiseerd en aangeboden door
De workshop Strategische zorgmarketing wordt georganiseerd en aangeboden door Indora Managementadvies (Sjors van Leeuwen).
Waarom strategische zorgmarketing?
Zorgorganisaties moeten focussen en zich scherper positioneren en profileren in de slag om de klant. Strategische zorgmarketing biedt daarvoor een oplossing. Veel zorgorganisaties worstelen met de vraag hoe men het strategisch marketingbeleid moet invullen en hoe je tot een goede marketingstrategie komt.
Onderwerpen workshop
De workshop Strategische zorgmarketing geeft je in één dag:
- Inzicht in ontwikkelingen en trends (context).
- Handvatten voor de marketingstrategie (bouwstenen).
- Inrichting van het marketingproces (werkwijze).
- Inzicht in de onderwerpen van een strategisch marketingplan (inhoud).
- Inzicht in de relatie tussen organisatie- en marketingbeleid.
- Overzicht van handige methodieken en tools (zorgmarktmodel, merkpositionering, portfolio-analyse, swot-analyse, markt- en doelgroepsegmentatie, groeistrategie, 4V-model, 4V-strategiekaart, Marketing Quick Scan, marketingprocesmodel e.a.).
- Tips voor de marketingorganisatie.
- Inzichten, ideeën en voorbeelden.
- Delen van kennis en ervaring.
Je krijgt inzicht in de belangrijkste elementen van een goede zorgmarketingstrategie en de manier waarop je die strategie met succes kunt opstellen en uitvoeren. Je gaat met je eigen strategische zorgmarketingvragen aan de slag. Er is veel ruimte voor het onderling uitwisselen van kennis en ervaring met andere deelnemers.
Deelnemers ontvangen tijdens de workshop het boek Power to the people – Marketing in de zorg.
Programma
Datum: 25 oktober 2018.
Tijd: 09.30 uur – 16.30 uur.
Locatie
Postiljon Hotel, Europaweg 25, Arnhem (kruising A12/A50) (website).
Prijs
€ 450,- / Leden krijgen 20% korting / excl. btw.
Inclusief het boek Power to the people – Marketing in de zorg.
Je kunt tot drie weken voorafgaand aan de workshop kosteloos per email afmelden.
Daarna is het volledige bedrag verschuldigd. Je kunt ook een plaatsvervanger sturen.
Voor wie?
Voor marketing-/communicatieprofessionals, managers en beleidsmakers in de zorg die meer willen weten over strategische zorgmarketing en het opstellen en uitvoeren van het strategisch marketingbeleid en/of een strategisch marketingplan. Basiskennis van marketing wordt verondersteld.
In-company
Deze workshop kan ook in-company gegeven worden. Neem daarvoor contact op met Sjors van Leeuwen van Indora Managementadvies.
Ervaringen van deelnemers
Eke Teekens MSc SMP en lid raad van bestuur over deze workshop: “Bedankt Sjors, was een goede training waarin ook plaats was voor de alledaagse worsteling van een marketeer in de zorg. En hoe dit strategisch kaders te geven. We hebben intensiever en langer getraind dan bij Nima.” Twee andere reacties van deelnemers: “N.a.v. de workshop ben ik bezig invulling te geven aan de portfolioanalyse en het opzetten van marktonderzoek. Heel erg leuk om te doen en dus een waardevolle dag voor mij!” en “De workshop heeft me goed meegenomen in de kansen en uitdagingen die marketing te bieden heeft voor de zorg. Met collega managers gaan we (hopelijk) snel aan de slag om een marketingplan op te stellen.”