Marketingbijeenkomst online marketing bij VGN
Op donderdagmiddag 31 mei organiseert de Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland (VGN) samen met het Zorgmarketingplatform een netwerkbijeenkomst over het thema ‘Online marketing in de zorg’.
Online marketing vak apart
Door de enorme toename van internetgebruik is online marketing een echt vakgebied geworden. Mensen brengen steeds meer tijd op internet door, iedereen praat met elkaar via internet en alles is transparant. Zorgaanbieders hebben te maken met steeds kritisch wordende klanten, ouders en zorginkopers. Hoe ga je daarmee om? En hoe zet je online, naast de traditionele marketingtechnieken, online marketing in om bijvoorbeeld potentiële klanten te trekken? Dit zijn enkele van de vragen die aan bod komen tijdens de bijeenkomst. Ook nemen we een kijkje in de keuken van elkaars organisatie door samen aan de slag te gaan.
Boeiende sprekers
Deelnemers worden welkom geheten door Sjors van Leeuwen (Zorgmarketingplatform) en Dianne van der Veen (VGN). Daarna komen een aantal inspirerende sprekers die graag hun kennis en praktijkervaring over (online) marketing delen via inspirerende en leerzame presentaties.
Marketeers Kim Derrix en Marjolein Vuik vertellen over de nieuwe merkpositionering bij Pameijer. Dit jaar zorgt een nieuwe corporate campagne voor de activering en positionering van het Pameijer-merk, met hierin een grote rol voor online marketing. Met deze nieuwe campagne wil Pameijer haar ‘verhaal’ vertellen en het Pameijer-merk nog sterker offline en online neerzetten. We horen welke stappen en keuzes zijn gemaakt en hoe het project is aangepakt, met leerzame inzichten, ervaringen en tips om mee naar huis te nemen.
Wees daar waar de klant is en dat is steeds vaker online. Marian Draaisma, marketing director, vertelt over hoe Pluryn omgaat met online marketing. Want de digitale zorgconsument heeft met zijn mobiel, sociale media, apps en chat steeds vaker de touwtjes in handen. Marian vertelt je meer over de inzet en organisatie van online marketing met veel voorbeelden en tips uit de praktijk. Over hoe je een online marketingstrategie uitstippelt, offline en online marketing integraal aanpakt en de stap zet naar hybride dienstverlening. Marian heeft haar ervaringen en adviezen vastgelegd in het boek ‘Power to the people – Online marketing in de zorg’.
Tot slot vertelt Nicol Nijland over haar fascinatie voor het menselijke brein en hoe je (online) gedrag kunt beïnvloeden. Nicol werkt als usability-specialist en deed promotieonderzoek naar persuasieve technologie. Ze laat zien welke online beïnvloedingsstrategieën jouw website onweerstaanbaar maken. Het merendeel van onze beslissingen wordt bepaald door ons onbewuste brein. Dat geldt ook voor ons online gedrag. Hoe prikkelen we op de juiste manier het brein met slimme online strategieën zodat we van onbewust gedrag, gewenst gedrag maken?
Waar en wanneer?
De bijeenkomst is op donderdag 31 mei van 13.30-16.30 uur aan de Oudlaan 4 in Utrecht (bij de VGN). Vanaf 13.00 uur is er een inloop met koffie/thee en na afloop is er een netwerkborrel. Er zijn geen kosten aan verbonden.
Voor wie?
LET OP: De ledenbijeenkomst is bedoeld voor communicatie- en marketingprofessionals relatiemanagers en andere professionals, van organisaties die aangesloten zijn bij VGN, en die betrokken zijn bij online marketing.