Employee en Customer Experience in de Zorg
Op woensdag 8 juni 2022 is er weer een fysieke bijeenkomst van het Zorgmarketingplatform. Centraal staat het thema ‘Employee en Customer Experience in de Zorg‘. Een leerzame en inspirerende bijeenkomst over het binden en boeien van medewerkers, cliënten en patiënten.
Je krijgt een karrenvracht aan inzichten, voorbeelden en tips mee naar huis. Een belangrijke middag voor zorgmarketeers, want we weten het al langer: meer tevreden en meer betrokken medewerkers zorgen voor meer tevreden en meer betrokken cliënten en patiënten! Ook is een wendbare aanpak nodig want met een eenmalig project of campagne ben je er niet. Daarom ontvangen alle deelnemers ook het boek Hoe agile is jouw strategie?
Programma en sprekers
13.00 Inloop en ontvangst.
13.20 Opening & Start bijeenkomst.
13.30 Employee Experience in de Zorg: ervaringen uit de praktijk door Gerry de Valk. Iedere organisatie in de zorg staat voor enorme uitdagingen. Personeel is er daar een van. Hoe hou je zorgmedewerkers vast en zorg je dat ze ambassadeurs worden van jouw organisatie? Wat is de stand van zaken op dit moment? Met dertig jaar ervaring als manager, directeur en projectleider in de zorg en het bedrijfsleven begrijpt Gerry als geen ander het belang van ‘Human Being Management (HBM)’. Diverse praktijkvoorbeelden passeren de revue met do’s, dont’s en tips waarmee je direct aan de slag kunt.
14.15 Korte break.
14.30 Customer Experience in de Zorg: ervaringen uit de praktijk door Ewald Lausberg (Excap), specialist in customer en employee experience, i.s.m. zorgorganisatie. Een leerzame presentatie over een concrete praktijkcase in de zorg. Hoe bracht men de klantbeleving in kaart, wat waren opvallende punten, welke verbeterkansen zag men en hoe heeft men die verbeteringen succesvol doorgevoerd. Met als resultaat: meer tevreden en meer betrokken klanten. Wat zijn belangrijke valkuilen waar je op moet letten en wat zijn de succesfactoren als je met zo’n customer experience-project aan de slag gaat? En welke rol speelden zorgmedewerkers daarbij? Je hoort het in deze praktijkpresentatie.
15.15 Netwerkbreak om bij te praten.
15.45 Wendbare experience in de zorg door Sjors van Leeuwen (Indora), auteur van diverse boeken over strategische wendbaarheid, klantgedreven innoveren en marketing in de zorg. Een goede klant- en medewerkerbeleving vraagt om ‘wendbaarheid’ tot in de haarvaten, dus ook van marketing- en communicatieprofessionals in de zorg. Hoe kun je sneller inspelen op veranderende omstandigheden in de arbeidsmarkt en zorgmarkt en de veranderende wensen en behoeften van klanten en medewerkers? Je hoort in deze presentatie hoe je de wendbaarheid van jouw organisatie, afdeling en team kunt vergroten. Deelnemers krijgen het boek Hoe agile is jouw strategie? mee naar huis.
16.30 Afronding en einde.
Er is veel ruimte voor deelnemers om bij te praten met collega-zorgmarketeers en kennis en ervaringen uit te wisselen. Leer van collega’s en blijf op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in je vakgebied!
Locatie
Beeckestijn Business School
Leusderend 30
3832 RC LEUSDEN
Zie route/contact.
Prijs
€ 95,- / Voor leden: € 0 (gratis) / excl. btw.
Je kunt tot drie weken voorafgaand aan de bijeenkomst kosteloos per email afmelden.
Daarna is het volledige bedrag verschuldigd. Je kunt ook een plaatsvervanger sturen.
Deelnemers krijgen het boek Hoe agile is jouw strategie? mee naar huis!
Voor wie?
De bijeenkomst is alleen toegankelijk voor marketing-, communicatie-, innovatie- en HR-medewerkers (in dienst) van zorgorganisaties en voor leden van het Zorgmarketingplatform.
Meld je snel aan want het aantal plaatsen is beperkt.
Grote uitdaging!
We kennen allemaal het aloude marketinggezegde: buiten winnen is binnen beginnen. Als je de ‘employee experience’ op orde hebt, heb je een goede basis voor een onderscheidende ‘customer experience’. Steeds vaker pakken HR, marketing en communicatie en zorgverlening samen de handschoen op bij het verbeteren van de klant- en medewerkerbeleving. Maar de wereld staat niet stil, dus heb je ook een wendbare organisatie, strategie en mindset nodig om snel en goed in te kunnen spelen op een wereld die steeds sneller verandert. Tijdens deze bijeenkomst passeren deze drie thema’s de revue en krijg je concrete voorbeelden en tips mee naar huis. Ook is er volop gelegenheid om ervaringen uit te wisselen met collega-zorgmarketeers.