Bijeenkomst Zorgmarketingplatform 22 november 2018
Op donderdag 22 november 2018 organiseert het Zorgmarketingplatform weer een interessante bijeenkomst met zorgmarketing sprekers uit de praktijk. Onder het motto:
Zo zet je jouw zorgorganisatie op de kaart!
Programma en sprekers
16.00 Inloop met koffie, thee, frisdrank en bijpraten.
16.30 Opening bijeenkomst door Sjors van Leeuwen, coördinator Zorgmarketingplatform.
16.45 Presentatie van Kwintes over online werving: zo maak je van bezoekers klanten.
17.30 Presentatie van De Wever: zo zetten we onze organisatie op de kaart!
18.15 Broodjesbuffet met netwerken.
19.00 Presentatie Robin de Ruiter/Ruurd Jan Roorda over Gezondheidsstudio van Tergooi.
19.45 Einde bijeenkomst met naborrel.
Voor de files aanrijden en na de files en het broodjesbuffet weer naar huis. Met veel nieuwe contacten, inzichten en praktische tips.
1. Haal meer rendement uit je website: zo maak je van bezoekers klanten
Veel bezoekers op de website, maar vooral ‘kijkers’ en geen ‘kopers’. Herken je dat? In deze presentatie laat Branda Hilhorst MSc, marketingmanager van Kwintes (GGZ), zien hoe je meer rendement haalt uit je website en van online bezoekers klanten maakt. De slimste beïnvloedingsprincipes passeren de revue. Ze vertelt over de online marketingstrategie en de scrum-aanpak waarmee die is uitgevoerd. Doel is het vergroten van de naamsbekendheid, beter aansluiten op de online klantreis van cliënten en verwijzers en meer conversie door een slimme redesign met call-to-actions. De belangrijkste lessons learned komen aan bod en je krijgt concrete tips mee naar huis.
2. Zo zetten we De Wever op de kaart!
De Wever was een grote onbekende in de Tilburgse regio. Wel één met ambitie: behoren tot de 10% beste (ouderen)zorgorganisaties van Nederland. Eerste doel was meer naamsbekendheid en versterken van het imago. Het merk werd daarom op nieuw gepositioneerd. Met een nieuwe merkbelofte, met de prikkelende pay-off: ‘maak van je oude dag een nieuwe dag’. De nieuwe positionering is doorvertaald naar een nieuw logo, huisstijl, tone of voice en website. Gevolgd door spraakmakende online en outdoor campagnes en PR-stunts. Hoe pak je zo’n traject aan, wat zijn de resultaten en wat zijn belangrijke leerpunten? Dat horen we van Mireille Damen, Manager Marketing & Verkoop van de Wever.
3. Marketinguitdaging: hoe zorg je dat je GEEN klanten krijgt?
Dat is het idee van de Gezondheidsstudio. De Gezondheidsstudio is onderdeel van Tergooi (het ziekenhuis in Hilversum en Blaricum) en bevordert gezondheid door de ‘vraag’ naar gezondheid te koppelen aan het ‘aanbod’ van gezondheid in de regio. Wie niet ziek is, wil graag gezond blijven. Gezond(er) gedrag draagt bij aan een hogere kwaliteit van leven, meer geluk en dalende zorgkosten, zo is de overtuiging. Daarom verlegt Tergooi met de Gezondheidsstudio de aandacht van vooral ‘ziekte en zorg’ naar ook ‘gezondheid en gedrag’. Tergooi zorgt vooruit. Maar hoe maak je van zo’n initiatief een succes en hoe trek je deelnemers / leden aan? Robin de Ruiter was als programmamanager verantwoordelijk voor de realisatie van de Gezondheidsstudio. Hij vertelt samen met Ruurd Jan Roorda, voormalige bestuurder van Tergooi, over de marketingaanpak, resultaten, positieve gevolgen voor het ziekenhuis en de belangrijkste leerpunten. En hoe je door in te zetten op preventie juist meer patiënten krijgt.
Ontvang gratis het boek Innovatieblunders!
Deelnemers krijgen het handige boek ‘Innovatieblunders – 25 manieren om het beter te doen’ met de 25 meest gemaakte innovatiefouten en evenzovele manieren om de kans op innovatiesucces te vergroten.
Locatie
Hotel Haarhuis, Stationsplein 1, 6811 KG Arnhem.
Tegenover het centraal treinstation en grote overdekte parkeergarage.
Prijs
€ 150,- / Voor leden: € 100,- / excl. btw.
Inclusief het boek Innovatieblunders.
Je kunt tot drie weken voorafgaand aan de bijeenkomst kosteloos per email afmelden.
Daarna is het volledige bedrag verschuldigd. Je kunt ook een plaatsvervanger sturen.
Voor wie?
De bijeenkomst is alleen toegankelijk voor marketing- en communicatiemedewerkers van zorgorganisaties en van leden van het Zorgmarketingplatform. Meld je snel aan want het aantal plaatsen is beperkt.