Bijeenkomst over Employee Experience in de Zorg
Op donderdag 16 december 2021 is er weer een fysieke bijeenkomst van het Zorgmarketingplatform. Centraal staat het thema ‘Employee experience in de Zorg‘. Een boeiende en leerzame middagbijeenkomst over het binden en boeien van medewerkers, medewerkers als ambassadeurs van de organisatie en de rol van de zorgmarketeer daarbij.
Helaas, de Bijeenkomst Employee Experience in de Zorg op 16 december 2021 GAAT NIET DOOR wegens de nieuwe corona-situatie.
We proberen de bijeenkomst in de loop van 2022 alsnog te houden, wanneer het weer mogelijk is.
We gaan met de presentatoren kijken of hun presentaties online gedeeld kunnen worden.
Hou daarvoor de LinkedIn-groep en de nieuwsbrief in de gaten.
Voor nu, succes met alle marketingzaken, corona-communicatie en sterkte voor alle zorgcollega’s in deze lastige periode.
Programma en sprekers
13.00 Inloop en ontvangst.
13.20 Opening door Sjors van Leeuwen (Zorgmarketingplatform) – Wat zijn de belangrijkste zorgtrends?
13.30 Employee experience in de zorg: ervaringen uit de praktijk door Gerry de Valk. Iedere organisatie in de zorg staat voor enorme uitdagingen. Personeel is er daar een van. Hoe hou je zorgmedewerkers vast en zorg je dat ze ambassadeurs worden van jouw organisatie? Wat is de stand van zaken op dit moment? Met dertig jaar ervaring als manager, directeur en projectleider in de zorg en het bedrijfsleven begrijpt Gerry als geen ander het belang van ‘Human Being Management (HBM)’. Diverse praktijkvoorbeelden passeren de revue met do’s, dont’s en tips waarmee je direct aan de slag kunt.
14.15 Verbeter de employee experience met micro-content door Marie-Louise Kok van Leyden Academy. Hoe kun je microlearning-technieken inzetten voor het ontwikkelen van content die potentiële en bestaande medewerkers aanspreekt? Microlearning is een manier om in kleine, hapklare brokken informatie over te dragen of lesmateriaal aan te bieden. In de vorm van samenvattingen van artikelen, infographics, dia’s, quizzen, polls, video’s, links of afbeeldingen. Een handige manier om content (‘nuggets’) te ontwikkelen voor het werven, binden en boeien van medewerkers. Je krijgt concrete voorbeelden en tips mee voor het ontwikkelen van jouw eigen micro-content.
15.00 Netwerkbreak.
15.30 Praktijkcase employee experience door Excap, specialist in employee en customer experience, i.s.m. zorgorganisatie. Een leerzame presentatie over een concrete praktijkcase in de zorg. Hoe bracht men de medewerkerbeleving in kaart, wat waren opvallende punten, welke verbeterkansen zag men en hoe heeft men die verbeteringen succesvol doorgevoerd. Met als resultaat: meer tevreden en meer betrokken medewerkers, lager verzuim en minder verloop. Wat zijn belangrijke valkuilen waar je op moet letten en wat zijn de succesfactoren als je met zo’n employee experience-project aan de slag gaat? Je hoort het in deze praktijkpresentatie.
16.15 Afronding en einde.
Er is veel ruimte voor deelnemers om bij te praten met collega-zorgmarketeers en kennis en ervaringen uit te wisselen. Leer van collega’s en blijf op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in je vakgebied!
Locatie
Beeckestijn Business School
Leusderend 30
3832 RC LEUSDEN
Zie route/contact.
Prijs
€ 95,- / Voor leden: € 0 (gratis) / excl. btw.
Je kunt tot drie weken voorafgaand aan de bijeenkomst kosteloos per email afmelden.
Daarna is het volledige bedrag verschuldigd. Je kunt ook een plaatsvervanger sturen.
De eerste drie aanmelders/deelnemers ontvangen het boek Power to the People – Online marketing in de zorg.
Voor wie?
De bijeenkomst is alleen toegankelijk voor marketing-, communicatie- en HR-medewerkers (in dienst) van zorgorganisaties en voor leden van het Zorgmarketingplatform.
Meld je snel aan want het aantal plaatsen is beperkt.
Grote uitdaging!
De personeelstekorten in de zorg zijn groot, net als het verloop, het ziekteverzuim en de werkdruk. Het werven, maar vooral het binden en boeien van zorgmedewerkers heeft de hoogste prioriteit. De marketing-P van People is cruciaal, want zonder zorgmedewerkers is er geen zorg. We weten ook uit onderzoek dat des te meer tevreden medewerkers zijn, des te meer tevreden patiënten en cliënten zijn. Steeds vaker pakken HR, marketing en communicatie en zorgverlening samen de handschoen op bij het verbeteren van de medewerkerbeleving (employee experience) en de medewerkerreis (employee journey). Tijdens deze bijeenkomst passeren diverse invalshoeken de revue en krijg je concrete voorbeelden en tips mee naar huis. Ook is er volop gelegenheid om ervaringen uit te wisselen met collega-zorgmarketeers.
Coronatoegangsbewijs
Volgens de richtlijnen van de overheid kunnen zakelijke evenementen en congressen vanaf zaterdag 25 september alleen plaatsvinden plaatsvinden met een verplichte controle op het coronatoegangsbewijs. Dit geldt ook voor de bijeenkomsten van het Zorgmarketingplatform.