Bijeenkomst Marketing en Zorgverkoop: Samen bereik je meer!
Op woensdag 27 juni 2018 organiseert het Zorgmarketingplatform weer een interessante bijeenkomst. Dit keer over de ontwikkelingen in zorgverkoop, zorginkoop en de rol van marketing daarbij. Want met een goede samenwerking tussen zorgverkoop en marketing bereik je meer.
Programma en sprekers
13.00 Inloop met koffie, thee, frisdrank en bijpraten.
13.30 Opening bijeenkomst door Sjors van Leeuwen, coördinator Zorgmarketingplatform.
13.40 Presentatie Frank Kraus over ontwikkelingen in zorgverkoop en de rol van marketing.
14.10 Presentatie van zorgverzekeraar Menzis (ZVW): hoe kijkt de zorginkoper ernaar?
14.50 Netwerkbreak.
15.20 Presentatie van zorgverzekeraar Zilveren Kruis (WLZ): hoe kijkt de zorginkoper ernaar?
16.00 Wrap-up van belangrijkste tips voor marketing, zorgverkoop en gezamenlijk resultaat.
16.15 Hoogtepunten Digital Health World Congress door Jan de Lange.
16.45 Einde bijeenkomst met zomerborrel.
Met deze zomerbijeenkomst sluiten we het eerste deel van 2018 af. Een mooie gelegenheid om bij te praten onder het genot van een zomerborrel.
Presentatie over ontwikkelingen in zorgverkoop en de rol van marketing
In deze presentatie neemt managementadviseur Frank Kraus ons in vogelvlucht mee langs de laatste ontwikkelingen in zorgverkoop/zorginkoop en de rol van marketing daarbij. De huidige statische vorm van zorginkoop sluit onvoldoende aan op de snel veranderende omstandigheden en de wensen van zorgvragers en zorgaanbieders. Maar wat betekenen nieuwe zorginkoopvormen voor de rol van zorgverkoop en marketing? Denk aan partnership gebaseerde zorginkoop (advies RVS), value based-, uitkomstgerichte, krimpgerichte en patiëntgedreven zorginkoop of het persoonsvolgend budget om er enkele te noemen. Wat betekenen deze ontwikkelingen voor zorgorganisaties en hoe kunnen zorgverkoop en marketing samen bijdragen een aan succesvollere samenwerking met zorgverzekeraar, zorgkantoor of gemeente?
Presentaties van zorgverzekeraar/zorgkantoor: hoe kijkt de zorginkoper ernaar?
In deze 2 presentaties kijken we vanuit het perspectief van onze zakelijke klant: de zorginkoper van zorgverzekeraar/zorgkantoor. Hoe kijkt men daar naar alle ontwikkelingen, waarom hanteert men welke zorginkoopmodellen in ZVW en WLZ en welke verwachtingen heeft men over de rol van zorgaanbieders en patiënten en cliënten? Welke tips heeft men voor zorgaanbieders voor een betere samenwerking en voor het versterken van de zorgverkoop, marketing en marktpositie? In deze 2 presentaties gaan we graag de discussie aan met onze zakelijke klant, op zoek naar aanknopingspunten voor nog meer win-win.
De sprekers zijn Dhr. Joas Duister, adviseur Zorg van Menzis Zorgverzekeraar en Mw. Ingrid Renes, beleidsadviseur WLZ van Zorgkantoor Zilveren Kruis.
Belangrijkste tips voor aanpak marketing, zorgverkoop en gezamenlijk resultaat
We sluiten het hoofdprogramma af met een gezamenlijke wrap-up van de belangrijkste conclusies en tips om mee naar huis te nemen. Wat kunnen we morgen anders, beter en slimmer gaan doen, op marketinggebied, op zorgverkoopgebied en samen?
Hoogtepunten van het Digital Health World Congress
Als toegift krijgen we korte presentatie over de belangrijkste trends wereldwijd op het gebied van digitale gezondheidszorg. Jan de Lange van Refocusz – tevens lid van het Zorgmarketingplatform – bracht onlangs een bezoek aan het Digital Health World Congress in London. Jan praat ons bij over de hoogtepunten van het congres en de belangrijkste trends wereldwijd.
Deelnemers ontvangen naar keuze het boek Klant in de driver’s seat over klantgedreven ondernemen en innoveren met cocreatie, crowdsourcing en communities of het boek Power to the people – Online marketing in de zorg.
Locatie
Fletcher Hotel-Restaurant Beekbergen-Apeldoorn
Schalterdalweg 18
7361 TK Beekbergen
Website: https://www.fletcherhotelbeekbergen.nl/nl/contact.
Prijs
€ 75,- / Voor leden: € 50,- / excl. btw.
Inclusief naar keuze het boek Klant in de driver’s seat of Power to the people – Online marketing in de zorg. Inclusief versnaperingen en zomerborrel na afloop.
Je kunt tot drie weken voorafgaand aan de bijeenkomst kosteloos per email afmelden.
Daarna is het volledige bedrag verschuldigd. Je kunt ook een plaatsvervanger sturen.
Voor wie?
De bijeenkomst is alleen toegankelijk voor professionals (in dienst) van zorgorganisaties zoals marketing- en communicatiemedewerkers, zorgverkopers, accountmanagers, relatiebeheerders en bestuurders, directeuren en managers. En voor leden van het Zorgmarketingplatform. Meld je snel aan want het aantal plaatsen is beperkt.