Innoveren met het Digital Health Center ‘where innovation meets marketing’

Op donderdag 10 oktober 2019 krijgen we een kijkje in de keuken van het Digital Health Center (DHC). Innovatiemanager Sanneke Langendoen neemt je mee in de wereld van zorginnovatie, e-health en Living Lab’s. De plaats ‘where innovation meets marketing’.Daarna laat Jan de Lange van eForze zien wat de belangrijkste trends zijn op het gebied van digital health en wat we kunnen verwachten van innovatieve bedrijven als Medopad en Apple. Deze middag passeren diverse praktijkvoorbeelden, nieuwe inzichten en concrete tips de revue. Een must voor zorgmarketeers die bij willen blijven.

Programma en sprekers

13.30  Inloop en ontvangst.

14.00  Opening door Sjors van Leeuwen, coördinator Zorgmarketingplatform.

14.10  Presentatie van Sanneke Langendoen over het Digital Health Center (DHC).

15.00  Netwerkbreak.

15.30  Presentatie Jan de Lange over Digital Health Trends en innovators.

16.30  Einde bijeenkomst.Sanneke Langendoen over het Digital Health Center (DHC)

Sanneke Langendoen is initiatiefnemer en aanjager van het Digital Health Center (DHC). Dit is een samenwerkingsverband tussen zorginstellingen, cliënten, bedrijven en kennisinstituten. Samen delen ze kennis over innovaties en laten men cliënten nieuwe eHealth-producten testen. Digital Health Center versnelt de invoering van eHealth-oplossingen. Hiermee maakt men de zorg beter, goedkoper en toegankelijker. En vergroot men de zelfredzaamheid van nog meer mensen.Sanneke Langendoen vertelt meer over het Digital Health Center (DHC):

  • Visie op succesvol innoveren in de zorg: hoe pak je het aan, wat is het geheim?
  • De ontwikkeling van een ‘Living Lab’: hoe is het opgezet en wat zijn de resultaten?
  • Co-creatie met cliënten: wat zijn de do’s en don’ts, hoe maak je het tot een succes?
  • Inzet van labs, hackathons en 99-uurs trajecten: hoe, waarom en met welk resultaat?
  • Doorontwikkeling van het Living Lab naar een Digital Health Center: waarom en hoe?
  • De toegevoegde waarde van het Digital Health Center voor zorgorganisaties, de cliënt en voor de zorg in het algemeen.
  • Hoe eHealth, zorginnovatie en marketing elkaar kunnen versterken.

Jan de Lange over Digital Health Trends en innovators

Jan de Lange van eForze bezocht het Digital Health World Congress in London en volgt de ontwikkelingen op het gebied van digital health nauwgezet. eForze is samen met partijen als Medopad, Apple, zorgaanbieders en zorgverzekeraars op zoek naar nieuwe mogelijkheden en kansen voor betere en slimmere (digitale) zorg.Jan de Lange (eForze) praat ons bij over de belangrijkste trends in digitale gezondheidszorg en op welke nieuwe initiatieven we vooral moeten letten:

  • Wat zijn belangrijke Digital Health-trends? Nu en in de toekomst?
  • Wat zijn voorbeelden van succesvolle Digital Health-oplossingen?
  • Hoe passen trends als apps, cloud, internet of things en perzonalized healthcare hierin?
  • Welke mark- en klantfactoren bepalen het succes van Digital Health-innovaties?
  • Wat is de invloed van partijen als Google, Apple, Facebook en Amazon op het speelveld?
  • Op welke disruptieve oplossingen/aanbieders moeten we de komende jaren letten?
  • Wat kunnen zorgmarketeers nu en in de nabije toekomst met deze wetenschap?

Locatie

Beeckestijn Business School
Leusderend 30
3832 RC  LEUSDEN
Zie route/contact.

Prijs

€ 95,-  /  Voor leden: € 50,-  /  excl. btw.

Je kunt tot drie weken voorafgaand aan de bijeenkomst kosteloos per email afmelden.
Daarna is het volledige bedrag verschuldigd. Je kunt ook een plaatsvervanger sturen.

Voor wie?

De bijeenkomst is alleen toegankelijk voor marketing- en communicatiemedewerkers, managers, innovatieprojectleiders, zorgprofessionals en beleidsmakers (in dienst) van zorgorganisaties en van leden van het Zorgmarketingplatform. Meld je snel aan want het aantal plaatsen is beperkt.