Zorgmarketing in de media: week 8, 2025

De afgelopen twee weken gebeurde er weer veel rondom marketing in de zorg. We hebben het nieuws voor je uitgeplozen en de meest opvallende verhalen eruit gepikt. Dit zijn de inzichten en artikelen die ons zijn bijgebleven:

Patiëntenfederatie begint campagne wachttijden-assistent

De Patiëntenfederatie is een nieuwe campagne gestart om patiënten beter te informeren over wachttijden in de zorg. Met de ‘Wachttijden Assistent’ krijgen patiënten inzicht en ondersteuning. Hoe kan deze campagne bijdragen aan transparantere zorgcommunicatie?

Een positieve innovatiecultuur in de zorg: hoe pak je dat aan?

Technologie biedt enorme kansen, maar zonder de juiste cultuur blijft innovatie in de zorg achter. Hoe creëer je een omgeving waarin zorgprofessionals nieuwe ontwikkelingen omarmen? Dit artikel laat zien hoe een positieve innovatiecultuur zorgt voor succes.

Meer impact met tekst? Zo verbeter je ritme en stijl

Goede content draait niet alleen om de boodschap, maar ook om hoe je het brengt. Ontdek in deze checklist hoe ritme en stijl jouw zorgcommunicatie overtuigender maken.

Sneller en slimmer klantcontact in de zorg met nieuwe AI

Pegamento introduceert een AI-oplossing die klantcommunicatie efficiënter maakt. Wat betekent dit voor zorgorganisaties en patiëntcontact? Ontdek hoe AI tijd bespaart en de servicekwaliteit verhoogt.

Kan AI jouw content verslaan? Dit moet je weten als zorgmarketeer

AI genereert razendsnel teksten, maar hoe houd jij als marketeer de regie over kwaliteit en authenticiteit? Dit artikel onderzoekt of AI de concurrentie aangaat met menselijke content en wat dit betekent voor zorgcommunicatie.

Ziekenhuizen Brabant werken samen voor betere personeels bezetting

Door personeel uit te wisselen, verbeteren Brabantse ziekenhuizen hun bezetting. Hoe kunnen samenwerkingen in de zorg een zorginstelling verder helpen? Lees hoe je als zorginstellingen samen het verschil maakt.