Zorgmarketing in de Media: week 48, 2024
Op welke manier kwam marketing in de zorg de afgelopen week in de media? Wij scanden het nieuws voor je en maakten een selectie. Dit zijn de artikelen die ons het meeste bij zijn gebleven:
Van standaard marketing communicatie naar maatwerk
Standaard zorgcommunicatie bereikt vaak niet de gewenste impact. Door rekening te houden met gedrag, leefstijl en mindset kun je doelgroepen veel gerichter aanspreken. Ontdek in het artikel van Ronald Pijls hoe zorginstellingen communicatie kunnen aanpassen om meer betrokkenheid, begrip en vertrouwen te creëren.
SEH’s Drenthe en Overijssel vinden oplossing voor drukte
Hoe kunnen SEH-afdelingen elkaar versterken bij toenemende drukte? Skipr leert je over hoe samenwerkingen met externe partijen kunnen bijdragen aan zorgoplossingen en lees hoe dit initiatief zorgt voor betere zorg!
Afscheid van de fax: De zorg is over op digitale communicatie
Na decennia van dienst is de fax nu definitief verdwenen uit de Nederlandse zorg. Het project Faexit hielp de sector overstappen naar moderne digitale communicatie. De allerlaatste fax is symbolisch overgedragen aan het Nederlands Instituut voor Beeld & Geluid. Rik Sanders vertelt in dit artikel alles over het afscheid van dit ooit zo belangrijke apparaat in de zorg.
De kracht van communicatie: Hoe empathie het verschil kan maken in de zorg
Een empathische arts kan een grote impact hebben op het welzijn van patiënten, zelfs wanneer genezing niet meer mogelijk is. Psycholoog Janine Westendorp onderzocht wat helpt en wat juist schaadt in gesprekken tussen zorgverleners en patiënten. Anne Holleman vertelt in dit artikel alles over het belang van goede communicatie met de patiënt.
Hoe AI de zorg helpt toekomstbestendig te worden
In het applied AI accelerator lab van UMC Groningen ontwikkelen onderzoekers en clinici samen toepassingen die werkdruk verlagen en werkplezier verhogen. Lees in het artikel van ICT&Health welke kansen UMC Groningen voor AI in de zorg ziet!
Samen leren in de zorg: Studenten ontwerpen hun ideale gezondheidscentrum
Een week lang werkten tweedejaars geneeskunde- en diëtetiekstudenten samen in een gezondheidscentrum. Het ontwerpen van hun ideale gezondheidscentrum bracht hun nieuwe inzichten tot leven. Margriet Bos vertelt in dit artikel alles over het succes van dit interprofessionele onderwijsproject.