Zorgmarketing in de Media: week 46, 2024
Op welke manier kwam marketing in de zorg de afgelopen week in de media? Wij scanden het nieuws voor je en maakten een selectie. Dit zijn de artikelen die ons het meeste bij zijn gebleven:
Campagne ‘Zien Drinken, Doet Drinken’ van start
De GGD West-Brabant lanceert de campagne ‘Zien Drinken, Doet Drinken’ om bewustwording te creëren over de invloed van ouderlijk drinkgedrag op kinderen. Ontdek de strategieën en doelgroepgerichte communicatie achter deze aanpak.
Dit zijn de belangrijkste veranderingen voor de zorgsector
Veranderingen in de zorgverzekering voor 2024 hebben een grote impact op de zorgsector. Skipr schetst hoe de veranderende regels de zorgtoegang en -kosten beïnvloeden. Lees in dit artikel over wat de zorgsector te wachten staat in 2025!
Zorg anders organiseren: kansen en mogelijkheden
Het actieprogramma Wonen en Zorg AWIZ biedt een nieuwe visie op zorg en wonen. Lees over hoe het AWIZ denkt dat het delen van elkaars kennis en ervaringen kan bijdrage aan de ontwikkeling van onder andere marketeers en communicatiespecialisten in de zorg!
Nieuwe generatie gaat voor online zorg
Uit onderzoek van ASR blijkt dat 70% van de jongeren online zorg positief tegemoet ziet. Dit biedt interessante kansen voor marketeers en communicatiespecialisten. Ontdek hoe zorginstellingen zich kunnen instellen op de jongere doelgroepen en hun voorkeuren.
Nivel over het beperken van uitstroom van zorgprofessionals
Uit onderzoek van Nivel blijkt dat meer erkenning en waardering voor zorgprofessionals de uitstroom uit de sector kan verminderen. Met preventiemogelijkheden en vetrekredenen lees je hoe je zorgprofessionals langer kan behouden!
Het effect van social media likes op het humeur van jongeren
Onderzoek van de UVA toont aan dat sociale media-likes direct invloed hebben op het humeur van jongeren. Leer over hoe digitale interacties emoties en merkperceptie kunnen beïnvloeden. Ontdek wat dit betekent voor sociale-mediacampagnes en het bereiken van een jongere doelgroepen.