Zorgmarketing in de Media: week 44, 2024

Op welke manier kwam marketing in de zorg de afgelopen week in de media? Wij scanden het nieuws voor je en maakten een selectie. Dit zijn de artikelen die ons het meeste bij zijn gebleven:

Onbemande apotheek oplossing voor personeelstekort

Stroomz biedt met zijn onbemande apotheek een innovatieve oplossing voor het personeelstekort in de zorg. Dankzij een virtuele assistent kunnen patiënten zelfstandig hun medicatie ophalen. Ontdek hoe deze aanpak de zorgtoegankelijkheid verhoogt.

Hoe interne communicatie betrokkenheid van medewerkers verbetert

Interne communicatie is essentieel voor betrokken medewerkers, blijkt uit onderzoek van Evolve. Ontdek de nieuwste trends en ontwikkelingen op het gebied van interne communicatie die communicatieprofessionals helpen hun werk te verbeteren.

Hybride zorg cruciaal voor eerstelijnszorg

Hybride zorg blijkt cruciaal voor eerstelijnszorg. In een whitepaper licht Medicinfo succesfactoren toe, zoals digitale zorgtoepassingen die de druk op huisartsen verlichten en zorg toegankelijk houden.

Innovatief Casemanagement voor Parkinsonpatiënten

De Vlaamse Parkinson Liga zet casemanagement in om de zorg voor Parkinsonpatiënten persoonlijker en efficiënter te maken. Dit innovatieve project verbindt zorgverleners en ondersteunt patiënten bij hun zorgtraject en levensdoelen.

Zelfzorgmaatschappij voor ouderenzorg

De ouderenzorg van de toekomst vraagt om een ‘zelfzorgmaatschappij’. Hoogleraar Smalbrugge legt uit hoe maatwerk en samenwerking de druk op zorgsystemen verlichten en ouderen langer thuis laten wonen.

Clair Helpt ondersteunt ouderenzorgorganisaties met digitale hulpmiddelen

Clair Helpt, de nieuwe start-up van Nationale-Nederlanden, ondersteunt ouderenzorgorganisaties met digitale hulpmiddelen. De technologie helpt zorgverleners tijd vrij te maken voor cliënten en zorgt voor toekomstbestendige ouderenzorg.