Zorgmarketing in de Media: week 42, 2024

Op welke manier kwam marketing in de zorg de afgelopen week in de media? Wij scanden het nieuws voor je en maakten een selectie. Dit zijn de artikelen die ons het meeste bij zijn gebleven:

Huidtherapie op de kaart

Eerstelijns zorg speelt in een centrale rol in de zorg in Nederland. Dat geldt ook voor de zorg van huidtherapeuten. Die zorg blijft vaak nog wat onderbelicht. In dit artikel van ZonMW komen Monique van Bekkum en Karlijn Sterkenburg van NVH aan bod en hoe zij richtlijnontwikkeling en onderzoek inzetten om het vakgebied te innoveren en op de kaart te zetten. Hiermee wordt gewerkt aan betere en patiëntgerichte huidzorg.

Hoe sociaal ontwikkelbedrijven hun medewerkers gelukkig en productief houden

Sociaal ontwikkelbedrijven spelen een belangrijke rol in het creëren van een inclusieve arbeidsmarkt. Hun succes hangt niet alleen af van de maatschappelijke bijdrage die ze leveren. De tevredenheid en motivatie van hun medewerkers is minstens zo belangrijk. In dit artikel van partner MarketResponse ontdek je de belangrijkste factoren die bijdragen aan een positieve medewerkersbeleving

Duurzame zorg voor de toekomst

Duurzaamheid wordt steeds belangrijker. Dat geldt ook voor de zorg. In dit artikel van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZA) lees je over het belang van afvalbewustwording en hoe dit kan bijdragen aan verandering. Door kleine, gerichte stappen kun je als zorgorganisatie een grote impact maken op zowel duurzaamheid als kostenbesparing. Maak werk van de duurzaamheid in je zorgorganisatie en zorg ervoor dat het niet alleen mooie praatjes blijft.

Kijk vooruit naar de krapte in jouw zorgsector

De zorgsector kampt al jaren met een toenemende personeelstekorten. De nieuwe vooruitkijken-module van PFZW-datadiensten geeft zorgorganisaties voor het eerst inzicht in toekomstige uitdagingen op het gebied van personeel. Met deze tool kunnen organisaties zowel de huidige situatie als toekomstige personeelsontwikkelingen analyseren zodat je daar -met het oog op de toekomst- in je personeelsbeleid en -werving rekening mee kunt houden.

Zorgtransitie alleen door samenwerking

De toegankelijkheid van de zorg staat onder druk. Dit vraagt om concrete acties van zorgorganisaties, overheid en samenleving om passende zorg en gezondheidsdoelen te realiseren en deze ook nog betaalbaar te houden. Niet alleen een uitdaging voor zorgverleners maar ook om alle communicatiespecialisten, marketeers en beleidsmakers op één lijn te krijgen. Medisch Contact schetst de uitdagingen van dit proces!