Zorgmarketing in de media: week 4, 2025
De afgelopen twee weken gebeurde er weer veel rondom marketing in de zorg. We hebben het nieuws voor je uitgeplozen en de meest opvallende verhalen eruit gepikt. Dit zijn de inzichten en artikelen die ons zijn bijgebleven:

Wie zit er nu op jouw mening te wachten
Hoe kan goede zorg worden gewaarborgd als de stem van verpleegkundigen niet wordt gehoord? Suzanne Bremmers belicht in haar artikel hoe bij impactanalyses van nieuwe volumenormen in de kankerzorg de invloed van verpleegkundigen minimaal blijkt te zijn, ondanks duidelijke signalen vanuit de praktijk. Welke gevolgen heeft dit voor patiënten en zorgprofessionals? Ontdek waarom deze groep zorgverleners steeds buitenspel lijkt te staan.

Te veel empathie voor je cliënt kan je blik vertroebelen
Te veel empathie voor je cliënt kan je blik vertroebelen. Zorg+Welzijn deelt zeven praktische tips om betrokkenheid en objectiviteit in balans te houden, zodat je professioneel en effectief kunt blijven handelen.

Kleine zorgaanbieders: onmisbaar, maar ondergewaardeerd
Kleine zorgaanbieders: onmisbaar, maar tellen te weinig mee. Corine Lutz laat in dit artikel zien hoe deze zorgverleners cruciaal zijn voor het systeem, maar onvoldoende gehoord worden. Ontdek de resultaten van een interessante poll en waarom hun rol herwaardering verdient.

Persoonsgerichte zorg: meer dan een trend
Hoe zorg je ervoor dat de patiënt écht centraal staat in een steeds drukker wordende huisartsenpraktijk? Dit artikel benadrukt het belang van persoonsgerichte zorg en biedt concrete handvatten voor zorgmarketeers en beleidsmakers die patiëntbetrokkenheid willen vergroten.

Digitale toekomst: online trends in 2025
AI, personalisatie en data-integratie staan centraal in de online trends van 2025. Claire van Helsdingen laat in dit artikel zien welke ontwikkelingen op marketing en communicatie gebied van belang zijn voor de zorg van morgen en hoe zorgprofessionals nu al kunnen inspelen op de toekomst.

Tijd is geld: een nieuwe kijk op zorgprocessen
Hoe kan tijd, in plaats van uitsluitend financiën, de sleutel zijn tot betere zorg? Ontdek hoe beleidsmakers en marketeers businesscases in de zorg kunnen transformeren met deze frisse aanpak.