Zorgmarketing in de Media: week 38, 2024
Op welke manier kwam marketing in de zorg de afgelopen week in de media? Wij scanden het nieuws voor je en maakten een selectie. Dit zijn de artikelen die ons het meeste bij zijn gebleven:
Direct Duidelijk
In veel zorginstellingen kan communicatie met zowel de cliënt, als de medewerker beter. Daarom heeft het Ziekenhuis Gelderse Vallei de Direct Duidelijk Deal ondertekend. Hoe dat de samenwerking in het ziekenhuis heeft beïnvloed, lees je in dit artikel.
Jouw impact op de (digitale) zorg van morgen
Er wordt al vaker geschreven over digitale en technologische toepassingen in de zorg. Maar een succesvolle implementatie is afhankelijk van of mensen het ook ondersteunen. Erica Bouma van Beter Dichtbij schreef er een uitgebreid rapport over. Lees het eerste hoofdstuk exclusief op de website het zorgmarketingplatform. Ontdek hoe je het verhaal over digitalisering in de zorg vertelt en patienten en medewerkers kunt activeren. Het hele rapport is gratis beschikbaar als je lid bent van het Zorgmarketingplatform!
A Human Touch
Het gebruik van chatbots door bedrijven komt steeds vaker voor, maar consumenten zijn daar niet altijd tevreden mee. Uit onderzoek blijkt dat sociale signalen in chatbots over het algemeen tot een hogere tevredenheid leidt. Kan dit inzicht ook worden toegepast in de zorg?
In Vaste Dienst
Terwijl steeds meer zorgverleners op ZZP-basis werken, zitten organisaties daar niet altijd op te wachten. Zo ook de gehandicaptenorganisatie Twentse Zorgcentra. Zij willen per 1 juli af van inhuurkrachten. Is dat een realistisch beeld? Niet zonder de inzet van goede wervingsstrategieën.