Zorgmarketing in de Media: week 36, 2024
Op welke manier kwam marketing in de zorg de afgelopen week in de media? Wij scanden het nieuws voor je en maakten een selectie. Dit zijn de artikelen die ons het meeste bij zijn gebleven:
Mantelzorg onder druk
Mantelzorg wordt vaak overgeslagen als we kijken naar de gezondheidssector, ook al is het minstens zo belangrijk als formele verzorging. Volgens dit interessante artikel van Noémi van de Pol is het voor de mensen die mantelzorg verlenen steeds moeilijker om te combineren met werk en vrije tijd. Kunnen communicatiespecialisten iets doen om dit probleem op de kaart te zetten?
Gewoon een voicememo?
Volgens Wilbert Zuil is spraakgestuurd rapporteren een effectieve manier om werkdruk in de zorg te laten afnemen. Dan worden gesproken zinnen direct omgezet in correcte zinnen in het dossier van de cliënt. Maar hoe gaat dat bestaande werkprocessen veranderen, en hoe kunnen zorgondernemingen daarmee omgaan?
Sterke medewerkers door een sterk merkverhaal
Jasper Druijf benadrukt hoe belangrijk het is om als werkgever te weten waar je voor staat, en een goed merkverhaal te hebben. Medewerkers voelen zich meer en sneller verbonden. En ook zijn ze meer betrokken. Dit geldt ook voor bedrijven in de Zorgsector, waar de krapte op de arbeidsmarkt misschien wel nog meer vraagt om werkgevers met een sterke en duidelijke identiteit.