Zorgmarketing in de Media: week 28, 2024
Op welke manier kwam marketing in de zorg de afgelopen week in de media? Wij scanden het nieuws voor je en maakten een selectie. De ‘picks’ van deze week:
Innovatieve Zorgpilot Verlicht Werkdruk en Verbetert Zorg voor Ouderen in Helmond
Bij huisartsenpraktijk @Leonardus in Helmond is de verpleegkundig specialist (VS) een onmisbare schakel in de zorg voor thuiswonende ouderen. Een pilot, geleid door huisarts @MerijnGodefrooij en VS ouderengeneeskunde @Hilde van Bree, laat zien dat de samenwerking tussen huisartsen en verpleegkundig specialisten leidt tot betere zorg en lagere werkdruk. Benieuwd naar deze aanpak?
Onderzoek Helmondse Wmo-cliënten: Belangrijke Inzichten voor Zorgmarketing en Communicatie
In dit artikel krijg je waardevolle inzichten in hoe effectieve communicatie en dienstverlening de cliënttevredenheid verhoogt. Het rapport toont wat goed werkt, waar nog verbetering mogelijk is en wat essentieel is voor het ontwikkelen van klantgerichte strategieën. Lees het volledige rapport en ontdek hoe jij die inzichten kunt toepassen in de zorg.
Buurtverbinders en de Sociale Benadering Dementie: Een Revolutie in de Zorg voor Senioren
Buurtverbinders in combinatie met een vernieuwende zorgaanpak die de ‘Sociale Benadering Dementie’ heet, verbetert de levenskwaliteit van senioren enorm. Lees de details over deze zorgzame gemeenschap van de toekomst en laat je inspireren door praktische voorbeelden.
Innovatieve inzichten over Wat de Ouderenzorg kan Leren van de Reclassering, Vastgoedmarkt en Social Design.
Wat kan de ouderenzorg leren van de reclassering, de vastgoedmarkt en social design? ActiZ en de Dutch Design Foundation organiseerden een interessante de inspiratiesessie ‘Oplossingen vanuit de creatieve industrie’. Daarin verkenden zorgprofessionals nieuwe benaderingen voor complexe vraagstukken. Nieuwsgierig naar de uitkomsten van deze bijeenkomst? Lees dan de recap.
Datagedreven Marketing in de Zorg: Uitdagingen en Oplossingen voor Changemanagers
Data! Een marketeer kan niet zonder. Het toepassen van datagedreven marketing en communicatie in de zorg staat nog in de kinderschoenen. In dit artikel een overzicht van de uitdagingen om datagedreven marketing ingevoerd te krijgen en hoe je dit als ‘changemanager’ organiseert.