Zorgmarketing in de Media: week 27, 2024
Op welke manier kwam marketing in de zorg de afgelopen week in de media? Wij scanden het nieuws voor je en maakten een selectie. De ‘picks’ van deze week:

Turbulente toekomst voor de ouderenzorg
ActiZ is ongerust over de toekomst van de ouderenzorg. De branchevereniging uit haar twijfel over de plannen in het hoofdlijnenakkoord. Die komen bovenop de al bestaande problemen, zoals een toename aan ZZP’ers, hoge werkdruk en een groeiend personeelstekort. Werk aan de winkel voor zorgmarketeers en -communicatiespecialisten om het belang van een goede ouderenzorg te benadrukken!

De toegevoegde waarde van arbeidsdeskundigheid
Een mooie podcast van ’s Heeren loo over de toegevoegde waarde van deskundigheid in de gehandicaptenzorg. Het brengt in beeld waarom ZZP’ers in de zorg niet de geschikte oplossing is voor het personeelstekort in de zorg, veelal wegens gebrek aan ervaring. Maar hoe kun je als marcom-medewerker in de zorg helpen de uitstroom van medewerkers te beperken?

Leren aan huis
Zorgorganisatie Ipse de Bruggen vernieuwt haar zorgopleiding door huisvesting aan te bieden aan studenten náást een zorginstelling voor gehandicaptenzorg. Op die manier probeer het bedrijf potentiële studenten aan te trekken die dan door kunnen stromen als medewerkers. Een nieuw wapen in de strijd om de beste kandidaten.

Meer vrijwillige zorg
ActiZ brengt het begrip “vrijwillige zorg” onder de aandacht met dit artikel. Het is belangrijk om cliënten in de ouderenzorg niet achter gesloten deuren weg te stoppen, maar om constant te kijken naar wat cliënten nog kunnen. En willen! Steeds meer zorgorganisaties herijken hun zorgaanpak om zo betere en meer passende zorg aan cliënten te leveren.