Zorgmarketing in de Media: week 24, 2024

Op welke manier kwam zorgmarketing de afgelopen week in de media? Wij scanden het nieuws voor je en maakten een selectie. De ‘picks’ van deze week:

De Marketing Multi-Specialist

Is AI een bedreiging voor marketing en communicatiespecialisten? Mathieu Manders laat zien dat er juist kansen liggen voor marketeers bij het gebruik van AI. Door specialistische kennis op meerdere gebieden te combineren met de werkefficientie zul je niet alleen meer, maar ook beter kunnen leveren. Meer lees je in het artikel!

Branding in Social Media

Kirsten Jassies schrijft waarom branding met logo’s en herkenbare lettertypes op social media niet voldoende de aandacht trekt. En hoe jij dat als marketeer of communicatiespecialist kunt oplossen.

Zorgverleners’ blik op digitale zorg

Digitale zorg en zorg op afstand zijn veelbesproken thema’s. IG&H heeft onderzoek gedaan naar hoe zorgverleners tegenover het gebruik van digitale zorgtoepassingen staan. En waar de verbeterpunten liggen. Lees het artikel hier:

Te weinig geld en te veel ambitie

Volgens dit rappport van McKinsey zijn digitale zorgtransformaties onvermijdelijk om aan de toekomstige zorgvraag te kunnen voldoen. Maar toch wordt er volgens leidinggevenden nog niet genoeg geinvesteerd. Een lastig dilemma waar voor zorgmarketeers zeker een rol is weggelegd.

Regiobeeld Zorgmonitor

In het Integraal Zorgakkoord is bepaald dat voor bepaalde doelgebieden data wordt verzameld en gemonitord. Dit is openbaar gemaakt in de zorgmonitor Regiobeeld. Hiermee kunnen zorgmarketeers goed inzicht te krijgen in de regionale zorgbehoeftes.