Zorgmarketing in de media: week 10, 2025
De afgelopen twee weken gebeurde er weer veel rondom marketing in de zorg. We hebben het nieuws voor je uitgeplozen en de meest opvallende verhalen eruit gepikt. Dit zijn de inzichten en artikelen die ons zijn bijgebleven:

‘Consistentie: de sleutel tot vertrouwen in klantcommunicatie
In zorgmarketing draait alles om vertrouwen. Dit artikel legt uit waarom consistente communicatie essentieel is voor een sterke klantrelatie en hoe zorgorganisaties dit kunnen toepassen.

AI en doelgroeponderzoek: Hoe blijf je écht relevant?
AI maakt doelgroeponderzoek efficiënter, maar hoe zorg je ervoor dat je marketing menselijk en relevant blijft? Dit artikel duikt in de balans tussen technologie en persoonlijke benadering.

Digitale GGZ: waardevolle aanvulling, maar geen vervanging
Cliënten in de GGZ zien digitale zorg als nuttig, maar niet als een volledige vervanging van fysieke hulp. Dit artikel onderzoekt hoe digitale en persoonlijke zorg het beste kunnen samengaan.

Hoe benader je zorgklanten op de juiste manier?
In een tijd waarin klantverwachtingen blijven veranderen, is een doordachte aanpak essentieel. Dit artikel laat zien hoe je potentiële zorgklanten effectief benadert en vertrouwen opbouwt.

Podcast Voorzorg: ‘Pats-boem zorginnovatie’ kan meer kwaad dan goed doen
Zorginnovatie is nodig, maar een té snelle invoering kan risico’s met zich meebrengen. In deze podcast waarschuwt Stefan Sleijfer (Erasmus MC) voor de valkuilen van ondoordachte innovaties in de zorg.