Resultaten Zorgmarketing Onderzoek 2019

Het Zorgmarketingplatform heeft begin 2019 een onderzoek uitgevoerd naar de stand van zaken van marketing in de gezondheidszorg.Dit onderzoek is eerder in 2016, 2013, 2011, 2009 en 2007 op vergelijkbare wijze uitgevoerd. Het onderzoek is uitgevoerd onder bestuurders, managers en marketing- en communicatieprofessionals van grote zorgaanbieders zoals ziekenhuizen, ouderenzorg, gehandicaptenzorg en GGZ.De resultaten van het ‘Zorgmarketing Onderzoek 2019’ vind je in samengevatte vorm weer in deze presentatie. Het geeft een goed beeld van de ontwikkelingen op marketinggebied in de zorgsector en de uitdagingen waarvoor zorgaanbieders zich gesteld zien.Resultaten Zorgmarketing Onderzoek 2019 – Infographic (PDF).Resultaten Zorgmarketing Onderzoek 2019 – Uitgebreid (PDF).Hier vind je de resultaten van het Zorgmarketing Onderzoek 2016.Auteur: Zorgmarketingplatform