Interview Rufo Petri Manager Marketing Communicatie Zorggroep Charim

Het Zorgmarketingplatform vroeg een aantal zorgmarketeers kort en krachtig naar de grootste trends, kansen, aandachtspunten en tips of anekdotes voor collega-zorgmarketeers. Dit keer in gesprek met Rufo Petri, Manager Marketing, Communicatie en Clientenvoorlichting (MCV) bij Zorggroep Charim.

Met het oog op de toekomst en het spannende jaar 2018:

Zorgmarketingplatform:

  • Wat zijn volgens jou de (3) grootste trends op het gebied van zorgmarketing? Waar moeten zorgorganisaties/zorgmarketeers op marketinggebied zeker mee aan de slag?

Rufo Petri:

  1. Online marketing.
  2. Marketing intelligence.
  3. Business development.

Zorgmarketingplatform:

  • Wat zijn volgens jou de (3) grootste uitdagingen voor zorgorganisaties in jouw deelsector als het om de markt en klant gaat? Waar liggen de grootste externe kansen of bedreigingen?

Rufo Petri:

  1. Kennis van de markt.
  2. Oog hebben voor de concurrentie, wat die doet.
  3. Verbinding met de omgeving: de lokale samenleving, stakeholders enz.

Zorgmarketingplatform:

  • Wat zijn volgens jou de (3) grootste ontwikkel-/leerpunten voor marketing- en  communicatie-professionals in de zorg? In welke kennis/ervaring moeten zorgmarketeers gaan investeren?

Rufo Petri:

  1. Marketing is meer dan marketingcommunicatie. Er wordt nog onvoldoende nagedacht over personeels- en prijsbeleid.
  2. Onderscheidende positionering en branding. Alle zorgorganisaties zetten de klant centraal en je ziet altijd een lachende zuster met een cliënt.
  3. Kennen zorgmarketingprofessionals werkelijk de markt? Kennis van de markt is een vereiste om op hoog niveau de marketing vorm te geven.

Zorgmarketingplatform:

  • Heb je tot slot nog een leuke tip/advies/ervaring/anekdote voor jouw zorgmarketing-collega’s?

Rufo Petri:

  • Probeer in je zorgorganisatie helder te maken wat marketing is, want de beelden zijn divers. En alles is marketing.

Bedankt Rufo voor je bijdrage en veel succes met alle marketinguitdagingen!

Auteur: Zorgmarketingplatform

PS: in gesprek gaan met collega-zorgmarketeers kan prima op de bijeenkomsten van het Zorgmarketingplatform. Kijk bij Agenda voor de geplande bijeenkomsten.