Interview Kim Derrix & Marjolein Vuik Marketeer Pameijer
Het Zorgmarketingplatform vroeg een aantal zorgmarketeers kort en krachtig naar de grootste trends, kansen, aandachtspunten en tips of anekdotes voor collega-zorgmarketeers. Dit keer in gesprek met Kim Derrix en Marjolein Vuik, Marketeer bij Pameijer.
Met het oog op de toekomst en het spannende jaar 2018:
Zorgmarketingplatform:
- Wat zijn volgens jou de (3) grootste trends op het gebied van zorgmarketing? Waar moeten zorgorganisaties/zorgmarketeers op marketinggebied zeker mee aan de slag?
Kim Derrix & Marjolein Vuik:
- Klantreizen in kaart brengen. Behoeft geen verdere toelichting lijkt me.
- Meten & Monitoren. Processen structureel met klanten evalueren.
- Digitalisering in de zorg. Bijvoorbeeld e-health, digitale inclusie en nieuwe samenwerkingsverbanden Een inspirerend voorbeeld is Carebnb.nu.
Zorgmarketingplatform:
- Wat zijn volgens jou de (3) grootste uitdagingen voor zorgorganisaties in jouw deelsector als het om de markt en klant gaat? Waar liggen de grootste externe kansen of bedreigingen?
Kim Derrix & Marjolein Vuik:
- Kennis van de markt.
- Oog hebben voor de concurrentie, wat die doet.
- Verbinding met de omgeving: de lokale samenleving, stakeholders, enz.
Zorgmarketingplatform:
- Wat zijn volgens jou de (3) grootste ontwikkel-/leerpunten voor marketing- en communicatie-professionals in de zog? In welke kennis/ervaring moeten zorgmarketeers gaan investeren?
Kim Derrix & Marjolein Vuik:
- Data-analyse.
- Digitale marketing/Online marketing.
- Verandermanagement.
Zorgmarketingplatform:
- Heb je tot slot nog een leuke tip/advies/ervaring/anekdote voor jouw zorgmarketing-collega’s?
Kim Derrix & Marjolein Vuik:
- Het is tijd voor baanbrekende innovaties in de zorg!
Bedankt Kim en Marjolein voor jullie bijdrage en veel succes met alle marketinguitdagingen!
Auteur: Zorgmarketingplatform
PS: in gesprek gaan met collega-zorgmarketeers kan prima op de bijeenkomsten van het Zorgmarketingplatform. Kijk bij Agenda voor de geplande bijeenkomsten.