Hoe bepaal je als zorgorganisatie of je het goed doet op sociale media?
Hoe bepaal je als zorgorganisatie of je het goed doet op social media? Hoe weet je of je berichten aankomen en ‘iets doen’ bij je doelgroep? En wanneer kun je nu eigenlijk zeggen dat een post het goed of slecht doet? In dit artikel zet partner Spring marketing enkele maatstaven voor je op een rij.
1. Kijk naar de metrics
Metric is zo’n typisch marketingwoord. Lees: statistiek. Een goede maatstaaf voor de beoordeling of je het goed doet op social media is het begrip ‘engagement rate’. Dit getal geeft de totale betrokkenheid weer die jouw bericht genereert. Een kleine vuistregel:
< 1% = laag
Tussen 1% en 3.5% = gemiddeld / goed
> 3,5% = hoog
2. Kijk goed naar je volgers
Soms zegt engagement rate weinig. Als al je collega’s of vrienden reageren en je doelgroep niet, dan zegt een hoge rate nog steeds niks. Check daarom wie je volgen en wie een reactie achterlaten. Richt je je op huisartsen en heb je weinig huisartsen als volgers? De kans is dan groot dat je post niet terechtkomt bij de personen waarvoor die bedoeld is.
Het hele artikel lezen en weten hoe je meer volgers krijgt in de zorg? Lees dan het hele artikel op de website van Spring marketing.