#5 Kijk je mee achter de schermen? 

29 juni 2023

Wat een maand weer! We zijn voor het eerst live gegaan op LinkedIn, hebben weer nieuwe stappen gezet met ons communityplatform, gaan bijdragen aan een boek en werken hard aan een frisse start na de zomer.

Voor het eerst Live! Wauw! 

De kop is eraf zoals dat heet! De eerste LinkedIn Live van het Zorgmarketingplatform is een feit. Deze keer nog gehost door LinkedIn expert Saskia van der Hilst, oftewel Simply Sas. De volgend keer gaan we Live via ons eigen LinkedInkanaal. En wel op 18 juli. Dus zet die datum alvast in je agenda en meld je aan. De volgende LinkedIn Live staat helemaal in het teken van vloggen en video. Moet je daar eigenlijk iets mee? Wat levert het op? En, hoe pak je het aan? Je krijgt praktische tips en tricks van een expert? 

Heb je nu zelf een goed idee voor een marketingthema dat je behandeld wilt zien tijdens onze LinkedIn Live, stuur ons een berichtje op onze bedrijfspagina 

Marketing en zorg, gaat dat wel samen?

Centraal in deze eerste LinkedIn Live sessie stond het thema marketing en zorg. Bij het Zorgmarketingplatform hebben we dagelijks te maken met communicatiespecialisten in de zorg. We komen maar weinig mensen tegen die zichzelf marketingspecialist in de zorg noemen. Waarom is dat eigenlijk? Gaan marketing en zorg eigenlijk wel samen? Of is marketing alleen weggelegd voor hele commerciële zorgorganisaties die moeten concurreren? 

De eerste LinkedIn Live was de aftrap om antwoord te krijgen op de vraag wat marketing en zorg nu eigenlijk met elkaar te maken hebben. Bij de voorbereiding van de bijeenkomst hebben we daar al leuke discussies over gehad. Het komende kwartaal duiken we dieper in die vraag en het antwoord. We gaan daarvoor in gesprek met verschillende mensen uit het vak en zijn van plan daarover te publiceren. Hou de socials en de nieuwsbrief dus in de gaten. Binnenkort kun je al lezen hoe een specialist op het gebied van klantvriendelijkheid daarnaar kijkt.  

Ledensectie

We schreven jullie al dat we druk zijn met het creëren van een ledensectie op de website. Met exclusieve content van onze partners en van onszelf voor leden. Een mooie puzzel en flinke uitdaging om het allemaal zo snel mogelijk ‘live’ te krijgen. 

Door de jaren heen is er natuurlijk onwijs veel content gegenereerd. Wat kunnen we meenemen? Wat doen we over? Hoe kunnen onze partners hierin bijdragen? En wat kan jullie rol hierin zijn? Druk, druk, druk dus! 

Marketing in de zorg, het boek

Is je ook opgevallen dat er zo weinig boeken zijn over marketing in de zorg? Op een aantal deelterreinen zoals online marketing, branding, social media en werving bestaan er weliswaar boeken voor zorgmarketingprofessionals. Een allesomvattend boek over zorgmarketing lijkt niet te bestaan. Tenminste, nog niet. Professor Edgard Eeckman PhD, mede-oprichter en voorzitter van PatientEmpowerment en auteur van diverse boeken over dit onderwerpen heeft het plan opgevat om zo’n standaardwerk te gaan schrijven. Uiteraard gaat het Zorgmarketingplatform daar een bijdrage aan leveren. 

Een najaar vol nieuwe traingen en workshops 

Nog even en dan staat de zomer voor deur. Tijd voor zonnige vakanties en het najaar voorbereiden. Na de zomerstop staat de agenda al weer helemaal volgepland met super, interessante trainingen en workshops die je niet wilt missen! Al zeggen we het zelf. 😉

  • Een MarCom-plan in één dag;
  • Een masterclass vloggen;
  • Een LinkedIn Clinic voor MarCom-specialisten de zorg;
  • Of een training LinkedIn Campagnes om je nieuwe collega’s te werven.  

We hebben van alles voor je in petto! Tijdens deze trainingen en workshops maak je meteen kennis met je docenten Saskia van der Hilst (SimplySas), Joep van de Ven (Spring Marketing), Daniel van Kalkeren en Veerle Damen (Olifant Media). Inschrijven maar!  

Maak je klaar voor een nieuwe Zorgmarketing Workshop Zorginnovaties | Sevenum 

Nieuwe innovaties blijven de dagelijkse zorg elke dag weer verbeteren voor patiënt, cliënt en zorgverlener. Dit brengt echter ook de nodige uitdagingen met zich mee. Is jouw organisatie dan wel innovatie ready? Dat ontdek je tijdens deze Zorgmarketing Workshop, waarin De Zorggroep en BeterDichtbij jullie meenemen in hun best practices. Wat zijn de do’s en dont’s? Waar moet jij rekening mee houden? Hoe neem je nou jouw medewerkers mee in de verschillende, nieuwe zorginnovaties?  

Allemaal vragen die hier beantwoord worden. Meer hierover lees je op de website. En speciaal voor jullie tot en met juli een Early Bird prijs van €49,95 (incl. BTW) in plaats van de reguliere prijs van €99,-. Leden zijn er uiteraard gratis bij!  

Heb je vragen? Zoek dan zeker contact met ons op via info@zorgmarketingplatform.nl


Early Bird prijs: € 49,95 (incl. BTW) / Reguliere prijs: €99,- (incl. BTW) / Gratis voor leden. Plaatsen zijn gelimiteerd!