8 november 2017
09:30
Wolfheze
€495,- excl. btw

Sjors van Leeuwen

Sjors van Leeuwen van Indora Managementadvies. Initiatiefnemer van het Zorgmarketingplatform en ruim vijftien jaar actief op het gebied van klantgericht ondernemen (CRM), strategie en marketing in de zorg. Sjors is auteur van diverse boeken zoals Zorgmarketing in de praktijk, CRM in de praktijk, Klant in de driver’s seat, Strategic Agility en Power to the people - Marketing in de zorg. Sjors geeft regelmatig presentaties over marketing in de zorg en heeft als praktijkdocent voor meerdere opleidingsinstituten trainingen en workshops verzorgd.

Een goede relatie met zorginkopers, verzekeraars, gemeenten, verwijzers en samenwerkingspartners wordt steeds belangrijker. Evenals het versterken van de verkoop- en voorkeurspositie bij deze zakelijke partijen (B2B). In deze praktijkgerichte masterclass leert u meer over de basisprincipes van accountmanagement en relatiebeheer. U leert hoe u met succes langdurige relaties met zakelijke klanten kunt aangaan en ontwikkelen en hoe u grip krijgt op het commerciële proces. U krijgt inzicht in de belangrijkste elementen van het accountmanagementproces en hoe u een accountplan met succes kunt opstellen en uitvoeren. U gaat met uw eigen accountplan aan de slag. Belangrijke succes- en faalfactoren passeren de revue, evenals vele tips en trucs.

Onderwerpen deze dag

De volgende onderwerpen komen deze dag aan bod:

  • Basisbegrippen en principes van accountmanagement. Wat is accountmanagement en hoe ziet het accountmanagementproces er uit?
  • Koopproces, koopgedrag en inkoopmodellen van een zakelijke klant zoals zorginkopers, verzekeraars en gemeenten.
  • Analyseren van de klant (account): inkoopstrategieën, decision making unit (DMU), inkoopmotieven en inkoopproces.
  • Ontwikkelen van proposities met toegevoegde waarde voor de klant.
  • Hoe kom je op het juiste moment met het juiste aanbod bij de juiste klant aan tafel?
  • Cocreatie, consultive selling en verbinden is het nieuwe verkopen.
  • Organiseren van het accountmanagementproces en ontwikkelen van verkoopstrategieën.
  • Rol, taken en competenties van de accountmanager en het toepassen van verschillende relatiebeheerstrategieën.
  • Opstellen van een accountplan met doelen, activiteiten en planning.
  • De gouden driehoek: account (klant), accountmanagementproces (accountplan) en accountmanager (relatiebeheerder).

De inkoopzijde professionaliseert in snel tempo. Dat blijkt bijvoorbeeld uit een toenemend aantal professionele inkopers, professionalisering van het inkoopproces (aanbestedingsprocedures) en het gecentraliseerd en gecoördineerd inkopen op holdingniveau of door inkoopcombinaties. Deze ontwikkelingen vragen om professionalisering van de verkoopzijde, ook bij zorgaanbieders. De oplossing voor dit vraagstuk ligt in de invoering van zorgmarketing waarbij accountmanagement en relatiebeheer één van de kritieke succesfactoren is.

Voor wie?

Deze masterclass is voor directeuren, managers, zorgverkopers, relatiebeheerders, marketing- en communicatiemanagers, beleidsadviseurs en alle anderen die zich bezig (gaan) houden met accountmanagement en relatiebeheer voor zakelijke partijen (B2B).

Als u lid bent van het Zorgmarketingplatform krijgt u een korting van 25%

Deze praktijkgerichte masterclass combineert theorie met praktijk. Via presentaties, interactie en opdrachten. Er is veel aandacht voor eigen vraagstukken. U werkt tijdens de masterclass aan uw eigen accountmanagementstrategie, accountplan en accountmanagementcompetenties. Er is veel gelegenheid om onderling kennis en ervaring uit te wisselen.

U krijgt inzichten, concrete handvatten, voorbeelden, tips en trucs. Na afloop van deze masterclass weet u hoe u het accountmanagementproces er uit ziet en hoe u een praktisch accountplan kunt opstellen en uitvoeren. U heeft de aanpak voor uw eigen accountmanagementstrategie en accountplan in hoofdlijnen uitgewerkt.

Programma

  • 09.00  Inloop met koffie en thee.
  • 09.30  Start ochtend programma.
  • 12.15  Lunch + activiteit.
  • 13.15  Start middag programma.
  • 16.30  Afronding en einde.

Prijs

De investering voor deze masterclass bedraagt per persoon € 495,- exclusief btw. Dit is inclusief:

  • Catering de hele dag en lunch.
  • Digitale inspiratie via artikelen, presentaties, literatuur, studiemateriaal, etc.
  • Certificaat van deelname.

Locatie

Bilderberg Hotel Wolfheze te Wolfheze (nabij Arnhem en kruising A12/A50).
Adres: Wolfhezerweg 17,  6874 AA  Wolfheze
Website: https://www.bilderberg.nl/wolfheze/hotel-wolfheze/ 

Na ontvangst van uw aanmelding ontvangt u per email een voorlopige bevestiging. Als er voldoende aanmeldingen zijn, ontvangt u drie weken voor aanvang van de masterclass per email een definitieve bevestiging met factuur. De factuur dient voor aanvang van de masterclass betaald te zijn. U kunt tot drie weken voor aanvang van de masterclass kosteloos annuleren. Daarna (korter dan drie weken voor aanvang) bent u het volledige bedrag verschuldigd. U kunt bij verhindering een plaatsvervanger sturen. In voorkomende gevallen kunnen locatie en/of praktijkdocent gewijzigd worden. U wordt daarover tijdig geïnformeerd. Alle informatie wordt digitaal verstrekt. Met de aanmelding per email gaat u akkoord met deze voorwaarden.