31 oktober 2017
09:30
Wolfheze
€495,- excl. btw

Sjors van Leeuwen

Sjors van Leeuwen van Indora Managementadvies. Initiatiefnemer van het Zorgmarketingplatform en ruim vijftien jaar actief op het gebied van klantgericht ondernemen (CRM), strategie en marketing in de zorg. Sjors is auteur van diverse boeken zoals Zorgmarketing in de praktijk, CRM in de praktijk, Klant in de driver’s seat, Strategic Agility en Power to the people - Marketing in de zorg. Sjors geeft regelmatig presentaties over marketing in de zorg en heeft als praktijkdocent voor meerdere opleidingsinstituten trainingen en workshops verzorgd.

Zorgorganisaties moeten hun business model, serviceconcepten, waardeproposities en producten en diensten continu blijven vernieuwen om ook in de toekomst te kunnen blijven bestaan. Innovatie wordt dan ook steeds belangrijker voor zorgorganisaties. In deze masterclass leert u hoe u een bestaand business model kunt vernieuwen of een nieuw business model kunt ontwerpen. U krijgt inzicht in de belangrijkste bouwstenen van een goed serviceconcept en de manier waarop u het serviceconcept met succes kunt vernieuwen. Belangrijke succes- en faalfactoren passeren de revue, evenals vele tips en trucs.

Onderwerpen deze dag

De volgende onderwerpen komen deze dag aan bod:

  • Wat is een businessmodel en waar dient het voor?
  • Verschillende soorten businessmodellen.
  • Voorbeelden van succesvolle businessmodellen in de praktijk.
  • Combineren van businessmodelpatronen tot nieuwe businessmodellen.
  • Kansrijke ontwikkelingen en trends.
  • Innovatieve businessmodellen nader bekeken: wat kunnen we er van leren?
  • Het ontwerpproces voor een nieuw businessmodel.
  • Wat is het Business Model Canvas en hoe gebruikt je het?
  • Ontwerpen van een nieuw businessmodel: aan de slag met het canvas.
  • Van klantinzicht naar waardepropositie naar klantwaarde.
  • Wat is een serviceconcept en waar dient het voor?
  • Verschillende soorten serviceconcepten.
  • Voorbeelden van succesvolle serviceconcepten in de praktijk.
  • Combineren van serviceconceptpatronen tot nieuwe serviceconcepten.
  • Kansrijke ontwikkelingen en trends.
  • Innovatieve serviceconcepten nader bekeken: wat kunnen we er van leren?
  • De klant staat centraal met zijn wensen, behoeften en ‘job to be done’.
  • Het ontwerpproces voor een nieuw serviceconcept (waardepropositie).
  • Wat is het Waarde Propositie Canvas en hoe gebruik je het?
  • Ontwerpen van een nieuw serviceconcept: aan de slag met het canvas.

Voor wie?

Deze masterclass is voor bedrijfsmanagers, innovatiemanagers, productontwikkelaars, zorgmanagers en marketing- en communicatiemanagers die zich bezig houden met het vernieuwen van bestaande of ontwikkelen van geheel nieuwe business modellen en serviceconcepten (waardeproposities). En op zoek zijn naar concrete voorbeelden, handvatten, tips en trucs.

Als u lid bent van het Zorgmarketingplatform krijgt u een korting van 25%

 

 

Deze praktijkgerichte masterclass combineert theorie met praktijk. Via presentaties, interactie en opdrachten. Er is veel aandacht voor eigen vraagstukken. U werkt tijdens de masterclass aan uw eigen business model en serviceconcept (waardepropositie). Er is veel gelegenheid om onderling kennis en ervaring uit te wisselen. Er wordt gebruikt gemaakt van het Waarde Propositie Canvas. Alex Osterwalder e.a. ontwikkelde deze succesvolle, systematische en praktische methode om nieuwe waardeproposities te ontwerpen.

U krijgt inzichten, inspiratie, concrete handvatten, voorbeelden, tips en trucs. Na afloop van deze masterclass weet u hoe u een business model en serviceconcept (waardepropositie) kunt vernieuwen, ontwerpen en beschrijven. Zodat u er in uw eigen organisatie verder mee aan de slag kunt.

Programma

  • 09.00  Inloop met koffie en thee.
  • 09.30  Start ochtend programma.
  • 12.15  Lunch + activiteit.
  • 13.15  Start middag programma.
  • 16.30  Afronding en einde.

 

Prijs
De investering voor deze masterclass bedraagt per persoon € 495,- exclusief btw. Dit is inclusief:

  • Catering de hele dag en lunch.
  • Digitale inspiratie via artikelen, presentaties, literatuur, studiemateriaal, etc.
  • Certificaat van deelname.

Locatie

Bilderberg Hotel Wolfheze te Wolfheze (nabij Arnhem en kruising A12/A50).
Adres: Wolfhezerweg 17,  6874 AA  Wolfheze
Website: https://www.bilderberg.nl/wolfheze/hotel-wolfheze/ 

Na ontvangst van uw aanmelding ontvangt u per email een voorlopige bevestiging. Als er voldoende aanmeldingen zijn, ontvangt u drie weken voor aanvang van de masterclass per email een definitieve bevestiging met factuur. De factuur dient voor aanvang van de masterclass betaald te zijn. U kunt tot drie weken voor aanvang van de masterclass kosteloos annuleren. Daarna (korter dan drie weken voor aanvang) bent u het volledige bedrag verschuldigd. U kunt bij verhindering een plaatsvervanger sturen. In voorkomende gevallen kunnen locatie en/of praktijkdocent gewijzigd worden. U wordt daarover tijdig geïnformeerd. Alle informatie wordt digitaal verstrekt. Met de aanmelding per email gaat u akkoord met deze voorwaarden.