22 juni 2017
09:00
Bilderberg Hotel Wolfheze (nabij Arnhem en kruising A12/A50), Wolfhezerweg 17, 6874AA Wolfheze
495,- exclusief btw

Sjors van Leeuwen

Sjors van Leeuwen van Indora Managementadvies. Initiatiefnemer van het Zorgmarketingplatform en ruim vijftien jaar actief op het gebied van klantgericht ondernemen (CRM), strategie en marketing in de zorg. Sjors is auteur van diverse boeken zoals Zorgmarketing in de praktijk, CRM in de praktijk, Klant in de driver’s seat, Strategic Agility en Power to the people - Marketing in de zorg. Sjors geeft regelmatig presentaties over marketing in de zorg en heeft als praktijkdocent voor meerdere opleidingsinstituten trainingen en workshops verzorgd.

Zorgorganisaties hebben te maken met meer marktwerking en meer concurrentie. Ze zijn vaak actief op meerdere ‘zorgmarkten’ en moeten zich scherper positioneren en profileren om de slag om de klant, zorgvrager, verwijzer en zorginkoper  te kunnen winnen. Kortom, zorgaanbieders moeten ondernemen, innoveren en met ‘marketing’ aan de slag. Maar wat is marktwerking precies en wat betekent marketing voor zorgorganisaties, afdelingen en zorgprofessionals? In deze praktijkgerichte masterclass maakt u kennis met de belangrijkste aspecten van de gezondheidszorg, marktwerking en marketing in de zorg.

 

Onderwerpen deze dag
De volgende onderwerpen komen deze dag aan bod:

  • Hoe ziet de zorgsector er in hoofdlijnen uit?
  • Welke zorgmarkten zijn er en hoe werken ze?
  • Wat betekent (gereguleerde) marktwerking in de zorg?
  • Belangrijke trends, ontwikkelingen, kansen en bedreigingen.
  • Verschillende zorgmarkten, stakeholders, doelgroepen en strategieën.
  • Verschillende soorten klanten, verschillende behoeften.
  • Doel van zorgmarketing, de basisbegrippen en principes.
  • Belangrijke marketingactiviteiten, aanpak en werkwijze.
  • Rol van marketing bij strategiebepaling en organisatiebeleid.
  • Zorgmedewerkers als ambassadeur van de organisatie.
  • Voorbeelden van zorgmarketing in de praktijk.
  • Invoering van marketing in de organisatie: belangrijke succesfactoren.
  • Marketing Quick Scan: hoe scoort uw organisatie op marketinggebied?

 

Voor wie?
Deze masterclass is voor zorgmanagers, locatiemanagers, lijn- en stafmanagers, afdelingsmanagers, leidinggevenden, teamleiders en staf- en beleidsmedewerkers uit alle geledingen van de zorg. Voor iedereen in de zorg (en buiten de zorg) die meer wil weten over de zorgsector, marktwerking en marketing in de zorg. Deze masterclass is ook een goede introductie voor marketing- en communicatiemanagers, -adviseurs en –medewerkers voor wie de zorgsector nieuw is.

Als u lid bent van het Zorgmarketingplatform krijgt u een korting van 25%

Deze praktijkgerichte masterclass combineert theorie met praktijk. Via presentaties, interactie en opdrachten. Er is veel aandacht voor eigen vraagstukken. Er is veel gelegenheid om onderling kennis en ervaring uit te wisselen.

Programma

  • 09.00  Inloop met koffie en thee.
  • 09.30  Start ochtend programma.
  • 12.15  Lunch + activiteit.
  • 13.15  Start middag programma.
  • 16.30  Afronding en einde.

Prijs
De investering voor deze masterclass bedraagt per persoon € 495,- exclusief btw. Dit is inclusief:

  • Catering de hele dag en lunch.
  • Digitale inspiratie via artikelen, presentaties, literatuur, studiemateriaal, etc.
  • Marketing Quick Scan.
  • Boek Power to the people – Marketing in de zorg, t.w.v. € 29,95.
  • Certificaat van deelname.

Locatie

Bilderberg Hotel Wolfheze te Wolfheze (nabij Arnhem en kruising A12/A50).
Adres: Wolfhezerweg 17,  6874 AA  Wolfheze
Website: https://www.bilderberg.nl/wolfheze/hotel-wolfheze/ 

U krijgt een goede introductie van de zorgsector en de verschillende zorgmarkten. U bent op de hoogte van de toepassing van marktwerking en marketing in de zorg. U kent de belangrijkste trends en ontwikkelingen en basisbegrippen en principes van marketing in de zorg. U heeft inzicht in de plaats en rol van ‘marketing’ binnen de organisatie en het organisatiebeleid. U kent de belangrijkste marketingactiviteiten en de rol van de organisatie en medewerkers daarbij.

Na ontvangst van uw aanmelding ontvangt u per email een voorlopige bevestiging. Als er voldoende aanmeldingen zijn, ontvangt u drie weken voor aanvang van de masterclass per email een definitieve bevestiging met factuur. De factuur dient voor aanvang van de masterclass betaald te zijn. U kunt tot drie weken voor aanvang van de masterclass kosteloos annuleren. Daarna (korter dan drie weken voor aanvang) bent u het volledige bedrag verschuldigd. U kunt bij verhindering een plaatsvervanger sturen. In voorkomende gevallen kunnen locatie en/of praktijkdocent gewijzigd worden. U wordt daarover tijdig geïnformeerd. Alle informatie wordt digitaal verstrekt. Met de aanmelding per email gaat u akkoord met deze voorwaarden.