3 oktober 2017
09:30
Wolfheze
€495,- excl. btw

Irene Grotendorst

Irene Grotendorst is bevlogen klantonderzoeker en oprichter en directeur van CustomerMatch. Irene heeft een achtergrond in zorg, farmacie, reclame en marketing. Zij is al meer dan 15 jaar actief in markt- en klantonderzoek en advies voor profit en non-profit organisaties. Irene is docent voor strategie, marketing en communicatie bij meerdere opleidingsinstituten en examinator voor o.a. Nima C.

Klantgericht zijn, focus op behoeften, efficiënter en effectiever werken, gerichter communiceren, nieuwe producten en diensten aanbieden; het is aan de orde van de dag in cure & care. Steeds vaker wordt gevraagd naar informatie om de klanten (zorgconsumenten) beter te begrijpen en klantgerichter te gaan werken. Heeft u voldoende aan medisch effectiviteitsonderzoek zoals CQI/PROM/PREM, een periodiek klanttevredenheidsonderzoek of segmentatieonderzoek op basis van leefstijlen? Of moet u ander onderzoek (laten) uitvoeren? Markt- en klantinzicht zijn namelijk cruciale succesfactoren.

Deze masterclass leert u hoe u zelf markt- en klantonderzoek kunt opzetten, uitvoeren en rapporteren of hoe u onderzoek kunt laten uitvoeren met behulp van een goede briefing. Onderzoek dat resultaten oplevert waar u en anderen in de organisatie wat aan hebben en mee kunnen. Want goed onderzoek levert een echte bijdrage aan een markt- en klantgerichte zorgorganisatie.

Onderwerpen deze dag
In deze masterclass vormt het zelf opzetten en inzetten van een markt- en klantonderzoek de leidraad voor de dag. Ook als u (nog) beperkt kennis en ervaring heeft in marketing, communicatie of onderzoek, kunt u aan het einde van de dag een onderzoeksbriefing opstellen en onderzoeksvoorstellen beoordelen.

De volgende onderwerpen komen deze dag aan bod:

  • Waarom markt- en klantonderzoek doen? Voor wie?
  • De onderzoeksopdracht, de vraag achter de onderzoeksopdracht.
  • Welk type onderzoek is het slimste?
  • Marktonderzoek uitbesteden of zelf doen?  Opstellen van een briefing.
  • Wanneer en hoe de resultaten rapporteren?
  • Informatie over onderzoeksmethoden, verband met de patient of client journey, uitvoeringswijzen, voor – en nadelen, do’s en don’ts komen aan bod en zijn als theorie beschikbaar.

Voor wie?
Deze masterclass is voor marketing- en communicatiemanagers, -adviseurs en -medewerkers die zich bezig (gaan) houden met het (laten) uitvoeren van markt- en klantonderzoek, het interpreteren van resultaten/rapportages en het informeren van managers en medewerkers over de resultaten. En natuurlijk voor iedereen die een goed fundament wil leggen voor zijn marketing- en communicatieplannen, ontwikkeling van concepten en bijsturen van de uitvoering van doelgerichte plannen.

Als u lid bent van het Zorgmarketingplatform krijgt u een korting van 25%

Deze praktijkgerichte masterclass heeft als leidraad een praktijkgerichte opdracht en combineert dit met theorie. Er wordt aan een eigen vraagstuk gewerkt en daarover gaan we met elkaar in gesprek. U werkt tijdens de masterclass aan de briefing van uw eigen markt- of klantonderzoek. Er is veel gelegenheid om onderling kennis en ervaring uit te wisselen en te leren van elkaar.

Na afloop van deze masterclass weet u hoe u een onderzoeksopdracht of vraag naar onderzoek kunt omzetten naar een briefing tot en met inzetten en communiceren van de resultaten in uw organisatie. En u weet ook hoe de andere deelnemers van de masterclass hun eigen marktonderzoekvraagstuk hebben uitgewerkt.

Programma

  • 09.00  Inloop met koffie en thee.
  • 09.30  Start ochtend programma.
  • 12.15  Lunch + activiteit.
  • 13.15  Start middag programma.
  • 16.30  Afronding en einde.

Prijs
De investering voor deze masterclass bedraagt per persoon € 495,- exclusief btw. Dit is inclusief:

  • Catering de hele dag en lunch.
  • Digitale inspiratie via artikelen, presentaties, literatuur, studiemateriaal, etc.
  • Certificaat van deelname.
  • Nima SMP PE-punten (6).

Locatie

Bilderberg Hotel Wolfheze te Wolfheze (nabij Arnhem en kruising A12/A50).
Adres: Wolfhezerweg 17,  6874 AA  Wolfheze
Website: https://www.bilderberg.nl/wolfheze/hotel-wolfheze/ 

In-company
Deze masterclass kan bij voldoende deelnemers ook in-company, als maatwerktraining binnen uw organisatie, gegeven worden. Vraag naar de mogelijkheden.

Meer informatie
Voor meer inhoudelijke en praktische informatie over de masterclass kunt u contact opnemen met het Zorgmarketingplatform via [email protected]

Deze masterclass is door Nima geaccrediteerd voor 6 SMP PE-punten.

Na ontvangst van uw aanmelding ontvangt u per email een voorlopige bevestiging. Als er voldoende aanmeldingen zijn, ontvangt u drie weken voor aanvang van de masterclass per email een definitieve bevestiging met factuur. De factuur dient voor aanvang van de masterclass betaald te zijn. U kunt tot drie weken voor aanvang van de masterclass kosteloos annuleren. Daarna (korter dan drie weken voor aanvang) bent u het volledige bedrag verschuldigd. U kunt bij verhindering een plaatsvervanger sturen. In voorkomende gevallen kunnen locatie en/of praktijkdocent gewijzigd worden. U wordt daarover tijdig geïnformeerd. Alle informatie wordt digitaal verstrekt. Met de aanmelding per email gaat u akkoord met deze voorwaarden.